Comic Strip-Cartoon-Animation

12 December 2008

انیمیشنی در باره زندگی محمد رضا پهلوی.(آقای شاه3)

برای دیدن قسمتهایی از این سریال که آخرین تجربه کارگردانی انیمیشن من و تولید چهار سال پیش بود  اینجارا کلیک کنید.آدرس لینک در Youtube.


داستان با زندگی روزمره محمدرضا پهلوی که بعد از سقوط سلطنتش در جزایر باهاما در تبعید به سر می برد، آغاز می شود.
محمدرضا با تنها خدمتکارش به نام افشار تنها ساکنان جزیره هستند. با ورود مخفیانه یک خبرنگار به جزیره و پیدا شدن نشریه ای که در مورد شاه مطالبی نوشته، محمدرضا داستان زندگی خود را برای افشار و بینندگان تعریف می کند. افشار خدمتکاری است شاه دوست و سلطنت طلب و اکنون که محمدرضا پهلوی تاج و تخت خود را از دست داده با او خودمانی تر شده و در هنگام روایت تاریخ توسط شاه که (گاهی دچار تحریف توسط او می شود) حقیقت را به شاه گوشزد می کند وغالبا انتقادهایی را که شاه روزگاری توان شنیدن آنها را نداشته به او یادآوری می کند.
البته طی روایت داستان از زبان محمدرضا پهلوی، همچنان احساس می شود که وی (محمدرضاشاه) هنوز هم اشتباهات خود را نپذیرفته است.
این تضادهای گفتاری همواره در طول داستان فاش می شوند و بیننده به دو حقیقت موازی، اما متضاد در دوران حکومت پهلوی پی خواهد برد:
۱-حقیقتی که در ذهن شاه شکل گرفته بود
۲-حقیقتی که در باور جامعه وجود داشت.

28 comments:

  1. مسافر کوچولوDecember 12, 2008 at 9:22 PM

    واقعا کار زیبایی بود ...
    اون وقتی که از TV پخش می شد با علاقه دنبال می کردم و لذت می بردم که کار به این زیبایی و قشنگی ماله خودمونه ...اونقدر انیمیشن بی کیفیت وطنی دیده بودم اولش باور نمی کردم کار وطنی باشه !!!
    دستتون درد نکنه ...
    موفق و پیروز باشید ...

    ReplyDelete
  2. ای سلام و صد سلام
    ای درود و صد درود
    حال وکردیم جیگر! دمت گرم

    ReplyDelete
  3. با حال بود .....  یک داستان خوب بدن دستت فکر کنم یک انیمیشن مشتی دربیاری از توش. کلاس کارت هم تیریپ خارجیه کلا....  با کمیک استریپ هاتم حال می کنیم اساسی.  

    ReplyDelete
  4. می‌گم وحید جان چرا به مستضعفین رحم نکردی. کاش این فیلمتو یه جایی آپلود می‌کردی که بتونیم کامل دانلودش کنیم.

    ReplyDelete
  5. سلام. آقا حرف نداشت. یه سوال دارم اینو کاملشو کجا می شه پیدا کرد؟ از سیما پخش شده؟ قراره بشه؟ یا نشه؟ خبر بدی ممنون میشم

    ReplyDelete
  6. رادیکال باشیDecember 13, 2008 at 6:25 PM

    شما قضاوت کنید

    مطمئنم شما قاضی بی طرفی در این جریان خواهید بود
    ممنون می شم نظرتون بی طرفانه اعلام کنید

    ReplyDelete
  7. لیدا خانوم تصویرگرDecember 14, 2008 at 2:54 AM

    خیلی خوب بود ....
    واقعا عالیه ......
    راستی شما ایران هستین ؟

    ReplyDelete
  8. شما همتون دروغگویین (مهسا)December 14, 2008 at 2:35 PM

    بسیار عالی بود... همه رو دیدم کیف کردم.واقعا تبریک میگم.. موفق باشید. بازهم برای دیدن هنرنماییهاتون خواهم اومد.

    ReplyDelete
  9. وحید انیمیشن‌هاتم از لحاظ تکنیک مثل کارتون‌هات حرف نداره. ابلته من تنونستم از محتوای داستان انيميشن چيزي دريابم. يك پيشنهاد داشتم، تو كه هم كارات عاليه و هم دلنگراهي‌هاي ميهن‌دوستانه داري چرا رويدادهاي ايران‌باستان يا شاهنامه فردوسي را به صورت انيميشن كار نمي‌كني؟ به اين ترتيب با چنين انيميشني مي‌توان پاسخ فيلم‌هاي مانند 300 يا الكساندر را داد كاري كه هزاران مقاله و اعتراض و پتيشن و كاريكاتور هم قادر به انجامش نيستند.
     

    ReplyDelete
  10. سلام. من هیچ تخصصی توی کار شما ندارم ولی از کارهاتون لذت می برم و با دیدنشون انرژی می گیرم.
    موفق باشید
    یا حق

    ReplyDelete
  11. لیدا خانوم تصویرگرDecember 16, 2008 at 2:35 AM

    خیلی عالیه .....
    امیدوارم هر کجای دنیا هستی خوب و خوش باشی

    ReplyDelete
  12. محمدشفیع رضاییDecember 16, 2008 at 3:01 AM

    سلام آقا وحید خسته نباشيد . وبلاگ جالب و پرمحتوایی دارید . اگر امکان داره به اینجانب نیز افتخار دهید تا تبادل لینک انجام دهیم . البته قول می دهم اول من این کار را انجام دهم اگر شما موافق باشید و اعلام فرمایید. منتظرم عزیز

    ReplyDelete
  13. من نمی تونم این ویدئو رو ببینم برای دیدنش باید برنامه خاصی بریزم؟

    ReplyDelete
  14. عید غدیر بر شما مبارک باد

    ReplyDelete
  15. سلام
    عیدتون مبارک
    با هوای پاک بروزم

    ReplyDelete
  16. سلام خسته نباشید
    آقای نیک گو من میخواهم از هنر شما در وبلاگم استفاده کنم. با ذکر نام منبع لطفا پاسخم را بدهید.

    ReplyDelete
  17. علیرضا آقاابراهیمیDecember 17, 2008 at 11:33 AM

    عیدتون مبارک.

    ReplyDelete
  18. کورش کرج ناکDecember 17, 2008 at 6:26 PM

    سلام وحید جان بیست و چهارم جات خیلی تو جشن جواد خالی بود خیلی دوست داشتم ببینمت امیدوارم همیشه موفق باشی و به زودی ببینمت تلفنتو واسم ای میل کن شاید عید بیام دوبی و اونجا ببینمت در پناه خدا

    ReplyDelete
  19. با سلام
    من که ربط این انیمیشن رو با محمد رضا پهلوی نفهمیدم
    واقعا توهین بود  نقد بود یا تعریف بود من که نفهمیدم
    اگه می شه برای ما کم سوادها و یا بی سوادها یک کم توضیح بدید

    ReplyDelete
  20. دادا وحيد!
    به اين امير بزرگوار فجيره بگو اين دوشاخ ADSL ما رو بزنه توي پريز!
    نوکرتم! اينجا همه چي تعطيله! يه هفته ست داريم با دايل آپ 16 وصل مي شيم!!!!

    ReplyDelete
  21. سلام

    تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !

    ReplyDelete
  22. میشه بگین چطوری دیدین؟

    ReplyDelete
  23. میگمم این تیزر بود دیگه نه؟ کاملش رو چطور میشه دید؟

    ReplyDelete
  24. سلام
    وبلااگ خیلی جالب و خواندنی داری و از قلم روانی هم برخورداری هر وقت مطلب جدیدی میگذاری خبرم کن

    من هم آپ کردم نگی خبرم نکردی ها

    ReplyDelete
  25. محمد رضا رحمانیDecember 31, 2008 at 9:12 PM

    واقعا کاراتون زیباست. من درباره انیمیشن شاه میخواستم بدونم تموم شده یا نه ؟ اصلا کجا میشه گیر اورد کاملش رو ؟

    ReplyDelete
  26. خداوند روح محمد رضا پهلوی را قرین رحمت فرماید

    ReplyDelete
  27. كاريكاتورتون خيلي با قشنگ بود شما واقعاً هنرمندين

    ReplyDelete
  28. بازدید کنندهFebruary 5, 2010 at 11:48 PM

    وبلاگ عالی دارید . شما یک هنرمند واقعی هستید . فقط اگر می شود امکان دیدن کامل انمیشین را در سایت بذارید.  ممنون

    ReplyDelete