Comic Strip-Cartoon-Animation

11 May 2008

خدا را شکر!

همیشه به نظر می رسد چندسال قبل از تحولات اجتماعی هنر به بهترین شرایط خودش در جامعه می رسد.در انتهای دوران مشروطه وپیش از روی کار آمدن رضا خان و همین طور قبل از انقلاب اسلامی و در اواخر دوران پهلوی شاهد تکامل هنر در جامعه بودیم .این نوع تکامل را در تاریخ کشور های دیگر هم می توان یافت.
در جایی خواندم هنر مندان ده سال جلوتر از جامعه حرکت می کنند و شاید همانند کلاغها جلوتر از وقوع زلزله دسته جمعی ویک صدا آواز می خوانند.
اینها را گفتم تا به این تیجه برسم که خدا را شکر! قرار نیست به این زودی ها در کشورمان تحولی به وقوع بپیوندد و دلیلش سیر نزولی هنر در جامعه امروز ماست.

8 comments:

  1. دلیلش حرکت هنرمندان ما به سالها قبل هست! البته بیشترشون هنری هم ندارن

    ReplyDelete
  2. شک نکن رفیق کلاغی در کار نیست..

    ReplyDelete
  3. سید محمود جوادیMay 12, 2008 at 4:33 PM

    سلام ... کمی حق با شماست
    17 سال در تقویم حیات هر آدمیزادی یک عمر به حساب می آید ، 25 سال هم اگر به آن اضافه کنی می شود عمر ناقابل من . اولی را در آنسوی خلیج همیشه فارس ( کویت ) تلف کردم و دومی را در این سوی آب هدر دادم .
    با " وطنم و تنم " به روزم

    ReplyDelete
  4. سلام
    به روزم.
    http://www.kalantarcartoon.blogfa.com

    ReplyDelete
  5. سلام
    به روزم.
    http://www.kalantarcartoon.blogfa.com

    ReplyDelete
  6. سیدهادی نوریMay 13, 2008 at 2:06 AM

    سلام.
    با قسمت اول نوشته ات موافقم اما قسمت دوم اش کمی تآمل برانگیزه. سرو صدا از ژورنالیسمه و هنر بدون سر و صدا در لایه ای زیرین به حرکت اش ادامه می دهد. و می توان کمی خوش بین بود که روزی این لایه ی زیرین بیاید بالا. من که امیدوارم.

    ReplyDelete
  7. علیرضا حسامیMay 13, 2008 at 3:03 PM

    سلام.ای بابا مهم اینه که هنرمندا حرکت می کنن.حرکت به طرف بقالی هم حرکته دیگه!
    با (ایران کارتون و کاریکاتوریستهای ایران) به روزم.www.allcartoon.blogfa.com

    ReplyDelete
  8. من هنرمند نیستم ... ولی نمی دونم چه جوری که همین احساسو دارم

    ReplyDelete